Zie de agenda in Parro (ouder communicatieapp.)

Continurooster

Wij werken sinds het schooljaar 2016-2017 met het continurooster.
Op alle schooldagen starten de lessen om 8.30 uur.
Op maandag, dinsdag en donderdag zijn alle kinderen 's middags om 14.15 uur vrij en op woensdag om 12.30 uur.
Op vrijdag hebben de groepen 1-4 een verkorte schooldag tot 12.30 uur en de groepen 5- 8 gaan tot 14.15 uur naar school.

Inloop

Voor alle groepen hebben we voor schooltijd een inloop. Om 08:20 uur gaat de eerste bel
(korte toon) de leerkrachten van de groepen 1 en 2 zijn op het onderbouwplein om de kinderen        te verwelkomen.  De kinderen mogen op het plein spelen. Om 08:30 uur gaan de groepen naar binnen
Als de eerste bel gaat mogen de kinderen van de groepen 3 t/m 8 zelf naar binnen gaan.
De leerkrachten zijn in het lokaal aanwezig om de kinderen te begroeten.
Als de tweede bel om 08.25 uur gaat, komt iedereen binnen.
Om 8.30 uur gaan de deuren van de lokalen dicht en beginnen we met lesgeven.

Pleinwacht

I.v.m. de inloop zijn er voor schooltijd geen leerkrachten op het schoolplein aanwezig om pleinwacht te houden.
We verzoeken de ouders erop toe te zien dat de kinderen niet eerder dan 8.20 uur op school zijn.
Tijdens de pauzes zijn er twee leerkrachten op het plein aanwezig.

Praktische zaken:

 Op de schooldagen met de lestijd van 08.30 tot 14.15 uur lunchen de kinderen
    tussen de middag met hun eigen groepsleerkracht in hun eigen lokaal.
 De kinderen nemen hiervoor een tussendoortje mee voor in de ochtendpauze en
    een lunchpakket voor in de middag.
 Drinken (geen koolzuurhoudende drankjes) mogen ze meenemen in een goed
    afsluitbare beker. Of een leeg flesje om deze zelf met vers drinkwater te vullen,
 Wij geven de voorkeur aan een gezonde lunch.
 Wat niet opgegeten wordt, gaat terug in de lunchtrommel. De lunchtrommel en
    drinkbeker gaan aan het einde van de dag mee naar huis.
 Na het lunchen hebben de kinderen speelpauze. Als het weer het toelaat is dat
    buiten.
 Bij slecht weer is het binnen. De leerkrachten houden toezicht.

Pauzemomenten

Elke ochtend hebben de leerlingen van groep 3 t/m 8 een pauze van 15 minuten. Voor de kleuters zijn de pauzemomenten verspreid over de dag.

Voor of na de lunch, op de dagen met de schooltijd van 08.30 - 14.15 uur is er een rust- en speelmoment van 15 minuten voor de groepen 3 t/m 8.
Tijdens de pauzes zijn er twee leerkrachten op het plein aanwezig.