Klassenouders
Klassenouders zijn ouders die gedurende een periode het contact tussen ouders en leerkrachten onderhouden.
Ze vormen een brug tussen de klas en de ouders. Elke groep heeft 1 klassenouder.

Wat zijn de taken van klassenouders?

• Assisteren bij organisatorische zaken,
  • Bedenken en organiseren van activiteiten (0.a. bij vieringen, avondvierdaagse, eindfeest),
  • Andere ouders betrekken bij activiteiten,
  • Het inschakelen van hulpouders uit de eigen groep bij allerlei activiteiten,
  • Ouders van de leerlingen betrekken bij het schoolgebeuren/ouderbetrokkenheid,
  • Assisteren bij thema’s die in de groep aan de orde komen en hier andere ouders in betrekken,
  • Betrokken zijn bij schoolactiviteiten.
  • Communicatie: leerkrachten nemen initiatieven.
  • GroepsWhatsapp. per groep: er wordt kort en bondig gecommuniceerd en geen overbodige zaken of persoonlijke berichten, ouders gebruiken nummer van leerkracht om te appen en niet om te telefoneren.

Onze Klassenouders zijn:

• Groep 1-2 groen